.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفاع جانانه استاندار از صنعت گردشگري مازندران
مهندس شفقت استاندار مازندران كه در جمع سفراي خارجي مقيم تهران در دومين همايش تبيين سياست‌هاي دولت در صنعت گردشگري سخن مي‌گفت، افزود: ‌١٥ ميليون گردشگر داخلي و بيش از ‌١٥٠هزار گردشگري خارجي ...
دفاع جانانه استاندار از  صنعت گردشگري مازندران

استاندار مازندران گفت: دولت جمهوري اسلامي‌ايران با انگيزه‌ جدي و عزم راسخ درمسير توسعه‌ي صنعت گردشگري گام بر مي‌دارد، اين هدفمندي ناشي از فرآيند توسعه‌ همه‌جانبه با ثبات و آينده نگر است كه بلافاصله پس از فراغت از جنگ تحميلي در دستور كار مسوولان نظام قرار گرفته است و ما خوشحاليم كه بسياري از آگاهان و ناظران منصف بين‌المللي به خوبي دريافتند كه دولت‌مداران، دانشمندان و ملت ايران در رسيدن به توسعه‌ پايدار كه حق مسلم و طبيعي هر ملت و كشوري است از هيچ پوششي دريغ نخواهند كرد.

به گزارش  شمال نیوز به نقل از ايسنا، شفقت كه در جمع سفراي خارجي مقيم تهران در دومين همايش تبيين سياست‌هاي دولت در صنعت گردشگري سخن مي‌گفت، افزود:

پيشرفت‌هاي علمي‌و فني چند ساله‌ي اخير از جمله دستيابي به دانش صلح آميز هسته‌اي نتيجه‌ي همين رويكرد نيل به توسعه‌ي پايدار است.

وي افزود: در همين راستا دستيابي به گردشگري پايدار، براي رسيدن به توسعه‌ همه جانبه هدفمند مسوولان و دست اندركاران كشور قرار گرفته و آنان با آگاهي از آثار و پيامدهاي مثبت سياسي، اقتصادي، فرهنگي اجتماعي و زيست محيطي گردشگري پايدار آن را با جديت تمام تعقيب مي‌كنند.

استاندار مازندران گفت: سياست جمهوري اسلامي‌در زمينه‌ي توسعه‌ي گردشگري پايدار ناشي از مباني اصولي ياد شده است، همه‌ي دولت‌ها و ملت‌ها بر جاذبه‌هاي گردشگري در ابعاد اقتصادي به خوبي واقفند. ما نيز از همين منظر، به دنبال افزايش درآمد ملي ايجاد اشتغال سرمايه‌گذاري خارجي گردش مالي و استمرار فعاليت‌هاي اقتصادي‌، ثبات و امنيت اقتصادي تراز مطلوب بازرگاني وتوسعه منطقه‌اي هستيم وليكن ابعاد ديگر امر گردشگري نيز براي ما اهميت جدي و حياتي دارد.

شفقت خاطرنشان كرد: ما از طريق گردشگري آثار فرهنگي و اجتماعي مطلوبي را پي‌جويي مي‌كنيم. توافق و تعامل فرهنگي و اجتماعي با ساير ملت‌ها، بهبود نظام‌آموزشي، بهداشتي و امنيتي، ارتقاي روحيه آشتي ملت‌ها و كمك به تحقق صلح جهاني از انگيزه‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران در اين بخش است.

وي حفظ محيط زيست و بهره برداري از انرژي‌هاي پاك و صيانت از مناظر و چشم اندازهاي طبيعي و فرهنگي را از مولفه‌هاي اساسي توسعه‌ي پايدار دانست و گفت: توجه دولت و ملت ايران در اين بخش به شناسايي، حفظ و معرفي جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و باستاني، حراست از مناطق زيبا و جذاب محيطي، حفظ تنوع گونه‌هاي جانوري گياهي، حفظ عرصه‌هاي ساحلي، جنگلي،‌جلگه‌اي، ييلاقي، و ساير مناطق توريستي در قبال آلودگي‌هاي زيستي و نوسازي و زيباسازي مناطق صنعتي، معدني، كشاروزي، جاده‌اي،امكانات جاده‌اي و سيستم حمل ونقل، معطوف است.

وي تاكيد كرد: ما بر قابليت گردشگري پايدار در ايجاد مشاركت بيشتر در فرآيندهاي جهاني و همسويي با استانداردهاي سياسي نظير رعايت حقوق بشر و دموكراسي اعتقاد داريم، از همين رو رضايت گردشگران را از كشور ميزبان عاملي براي گسترش سطح روابط سياسي ميان كشورها و افزايش اعتبار و حيثيت ملي كشور ميزبان گردشگر مي‌دانيم.

استاندار مازندران خاطر نشان كرد: مطالعه‌ي تاريخ معاصر كشورمان نشان مي‌دهد كه استبداد داخلي و استعمار خارجي همواره سد محكمي‌در رسيدن به توسعه‌ي پايدار بوده و به بركت پيروزي انقلاب اسلامي‌و استقرار نظام جمهوري اسلامي‌اين مانع برداشته شده و برنامه‌ريزي در زمينه‌ي گردشگري يكي از ملزومات دستيابي به توسعه‌ي پايدار شناخته شده است.

شفقت ادامه داد: چشم انداز‌هاي بسيار متنوعي از مناظر طبيعي و فرهنگي در استان مازندران جلوه گري مي‌كند و اين استان شمالي با حدود ‌٢٥ هزار كيلومتر مربع مساحت، ‌٤٦/١ درصد خاك كل كشور را تشكيل مي‌دهدكه با توجه به موقعيت ممتاز طبيعي و جغرافيايي در زمره‌ي استان‌هاي برتر كشور در زمينه‌ي طبيعت‌گردي قرار دارد.

استاندار مازندران افزود: نزديك به ‌١٥ ميليون گردشگر داخلي و بيش از ‌١٥٠ هزار نفر گردشگري خارجي، هر سال از طريق خطوط هوايي، زميني و ريلي به اين استان سفر مي‌كنند كه ساماندهي اين خطوط به عنوان زيرساخت‌هاي توسعه‌ي استان مورد توجه مسوولان ملي و محلي است.

وي خاطرنشان كرد: درياي خزر با سواحل زيبا ، پارك‌هاي جنگلي، غارها، آ‌بشارها، رودخانه‌ها آب‌هاي سرد و گرم معدني، چشمه‌ها، تالاب‌ها، درياچه‌ها، و جاذبه‌هاي طبيعي ديگر همچنين يادمان‌ها و بافت‌هاي تاريخي فراوان اين استان را به ميزبان بزرگي براي گردشگران داراي انگيزه‌هاي مختلف مبدل كرده است.

استاندار مازندران با بيان اين كه پتانسيل‌هاي گردشگري مازندران فراوان هستند كه بايد با نگاه كارشناسانه شناسايي و ساماندهي شود به ذكر مثالي پرداخت و افزود: استان سمنان در جنوب مازندران و در مسير جاده‌هاي قديمي‌خراسان بزرگ و ابريشم قرار گرفته است. از طريق جاده‌اي كه دامغان - سمنان را به شهرستان گلوگاه مازندران وصل مي‌كنند گردشگر مي‌تواند در مدت زماني كمتر از دو ساعت از خشك‌ترين و كويري‌ترين منطقه كشور به مرطوب و باراني‌ترين منطقه در ساحل دريا برسد اين جاده مواصلاتي ‌١٢٠ كيلومتري داراي اقليم‌هاي متنوعي،‌چون كوير،‌نقاط كوهپايه‌اي، كوهستاني،‌مناطق جنگي و دريا است بعلاوه در طول مسير اين جاده در محل‌هاي مختلف آثار تاريخي و باستاني زيادي واقع شده است.

استاندار مازندران گفت: در مناطق جنوب و جنوب غربي كلاردشت چالوس علم كوه واقع شده است اين كوه تا ديرهنگام در تابستان پوشيده از برف است و گردشگر در مدت زماني كمتر از دو ساعت و با طي مسيرهاي بسيار جذاب جاده‌ي چالوس به كلاردشت از يك منطقه‌ي كاملا تابستاني به منطقه‌ي زمستاني مي‌رسد و مي‌تواند تفريحات و ورزش‌هاي تابستاني و زمستاني تقريبا به طور همزمان انجام دهد.

شفقت تصريح كرد: استان مازندران قابليت‌ها و توانايي‌هاي بسيار بالايي در زمينه‌ سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري دارد كه تاكنون ‌٥٨ منطقه‌ مستعد و نمونه‌ گردشگري در استان شناسايي شده كه در چهار سطح بين‌المللي، ملي، استاني ومحلي طبقه بندي شده‌اند و مطالعه در زمينه‌ شناخت اين استعداد‌هاي ادامه دارد.

استاندار مازندران در پايان آمادگي خود را جهت عملي ساختن استعدادهاي بالقوه‌ي گردشگري مازندران از طريق مشاركت بخش خصوصي و همگام و همسو با سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي‌ايران اعلام كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ازطرف مردم منطقه شیرگاه ولفور 13 آبان 1385
جناب استاندارباسلام
شهرستان سوادکوه همیشه مظلوم بود،وهمیشه محروم واین محرومیت بخاطرمحجوبیت مردم منطقه است ،چه خوبست بعد از27سال یک مدیربالیاقت پیداشودبدردمردم باصفای این منطقه بخورد ،اکنون دورافتاده ترین منطقه ومتروک ترین منطقه ایران ازگازاستفاده می کنندولی این منطقه ... اماکن ورزشی که نپرس ... جاده وخیابانهای شیرگاه خصوصاٌلفور که نپرس ... و... و...
خیابانهای لفور مثل قدیم ها مالروشده استوانگاراین منطقه مسئوولی ندارد ...
خواهشمنداست بخاطر دکتراحمدی نژادهم که شده به منطقه رسیدگی کنیدوگرنه مجبورمی شویم مشکلات منطقه رابادکتردرمیان بگزاریم وشک ندارم باکمک دکترزودترهم نتیجه می گیریم ولی اول منتظردستورات حضرتعالی هستیم
نا شناس 13 آبان 1385
تبيين دورنما و ايجاد شوق و حركت بسيار خوب است ولي مهمتر از آن حل برخي ازمشكلات قديم مثل زباله در استان مازندران است كه دارد استان را در خود دفن مي كند. كوه؛ جنگل؛ دريا؛ شهر ها و روستاها ي استان مملو از زباله بوده و چهره استان را زشت نموده است. گام اول توسعه گردشگري، حفظ زيبايي هاي طبيعي و مصنوعي استان است كه اراده قاطعي براي اينكار ديده نمي شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.